ققنوس چت   چت باران   منزل مبله شیراز   
 matalebetalaei matalebetalaei .

matalebetalaei

خواص انجير

1. بهبود سلامت گوارش با مصرف انجير:

انجير ها يبوست را كاهش مي دهند و سلامت كلي هضم را بهبود مي بخشند. هر روز صبح انجير مصرف كنيد تا با مشكلات گوارشي خداحافظي كنيد.

2. خواص انجير براي بهبود سلامت قلب:
انجيرها سطوح تري گليسيريد را در خون كاهش مي دهند و به بهبود سلامت قلب كمك مي كنند همچنين حاوي فنل ها و اسيدهاي چرب امگا 3 و امگا 6 هستند كه خطر بيماري قلبي را كاهش مي دهند.


3. كلسترول پايين با خوردن انجير:
انجير ها حاوي پكتين، فيبر محلول هستند كه سطح كلسترول را كاهش ميدهند. فيبر موجود در انجير كلسترول بيش از حد در سيستم گوارش شما را از بين مي برد و آن را به روده منتقل مي كند.

4. خواص انجير براي جلوگيري از سرطان روده بزرگ:
مصرف منظم انجير مي تواند خطر سرطان روده بزرگ را كاهش دهد. فيبر در انجير به سرعت به حذف زباله ها در بدن كمك مي كند كه براي جلوگيري از سرطان روده بزرگ مفيد است.

5. درمان كم خوني با مصرف انجير:
كودكان، نوجوانان در حال رشد و زنان باردار بايد سطوح آهن خود را نظارت كنند تا از عوارض جلوگيري كنند. همچنين اگر بيمار هستيد يا تحت عمل جراحي قرار داشته باشيد، انجير را در رژيم غذايي خود اضافه كنيد تا ميزان آهن در بدن شما افزايش يابد و مشكل را زودتر برطرف كنيد.

6. انجير با ميزان قند پايين در بيماران ديابتي:
نه تنها ميوه، بلكه برگ نيز براي سلامت شما مفيد است. برگهاي انحير داراي ويژگي هاي شگفت انگيز هستند كه به تنظيم ميزان قند خون شما كمك مي كند.

7.جلوگيري از سرطان پستان با انجير:
انجيرها از جمله ميوه هايي هستند كه داراي بيشترين مقدار فيبر مي باشند. و مشخص شد كه زناني كه در طول نوجواني و جواني انجير مصرف كرده اند،در خطر كمتري براي ابتلا به سرطان پستان قرار دارند.


8. خواص بينظير انجير براي تقويت استخوانها:
انجير ها حاوي كلسيم، پتاسيم و منيزيم هستند كه موجب سلامتي استخوان ها مي شوند.انجير تراكم استخوان را بهبود مي بخشد و شكستگي استخوان ها را كاهش مي دهد ، كلسيم براي حفظ استخوان هاي سالم بسيار مهم است و انجير يكي از بهترين منابع آن است.

9. انجير غني در آنتي اكسيدان ها:
انجير ها منبع آنتي اكسيدان ها هستند و آنها راديكال هاي آزاد را در بدن شما خنثي مي كنند و با بيماري ها مبارزه مي كنند.انجيرها يك منبع غني از آنتي اكسيدان هاي فنولي هستند ، آنتي اكسيدان ها در انجير ليپوپروتئين ها را در پلاسما غني مي كنند و از اكسيداسيون بيشتر آنها را محافظت مي كنند.

10. تنظيم فشار خون بالا با انجير:
به غير از پتاسيم، امگا 3 و امگا 6 در انجير نيز به حفظ فشار خون كمك مي كنند.

11. خواص عالي انجير براي جلوگيري از فشار خون بالا:
هنگامي كه پتاسيم كمتر و سديم بيشتري مصرف مي كنيد، تعادل سديم پتاسيم در بدن مختل مي شود. انجير تعادل اين دو ماده را در بدن ايجاد مي كند.

12.خواص انجير براي درمان بيماري آسم:
يك روش كارآمد براي مقابله با آسم، اين است كه مخلوطي از پودر دانه هاي زغال اخته، عسل و انجير را مصرف كنيد ، همچنين مي توانيد آب انجير را مصرف كنيد، تا آسم را تسكين دهيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۵۶:۳۶ توسط:matalebetalaei موضوع:

خواص لوبيا سبز

لوبيا سبز داراي مقدار قابل توجهي آنتي اكسيدان است و حتي داراي مزاياي قلبي عروقي مي باشد. لوبيا سبز ،منبع غني از چربي هاي امگا 3 است.
يك فنجان لوبيا سبز (حدود 100 گرم) شامل 31 كالري، 7 گرم كربوهيدرات، 3 گرم فيبر، 3 گرم قند، 2 گرم پروتئين و بدون چربي مي باشد. لوبيا سبز منبع غني ويتامين A ، C و K مي باشد. لوبيا سبز همچنين شامل فولات تيامين، ريبوفلاوين، 10 درصد اسيدفوليك و 6 درصد آهن مي باشد.
مزاياي سلامتي لوبيا سبز:
1. مزاياي ويتامين K:

ويتامين K نقش مهمي در لخته شدن خون دارد و زخم را بهبود مي بخشد. همچنين استخوان ها را در سالمندان محكم و قوي حفظ مي كند.
2. مزاياي ويتامين C از خواص لوبيا سبز:
ويتامين C يك منبع عالي از آنتي اكسيدان ها است ،كه به كاهش واكنش هاي راديكال آزاد كمك مي كنند. اين واكنش هاي راديكال هاي آزاد، منجر به فرآورده هاي جانبي و فرآيندهاي مي شوند كه ممكن است سرطان زا باشند.آنتي اكسيدان هاي موجود در لوبيا سبز ،براي بدن بسيار مفيد هستند.

3. لوبيا سبز داراي كالري كم است :
لوبيا سبز تازه كالري بسيار كمي دارد. بنابراين، افرادي كه به كالري ها بسيار حساس هستند، نيازي به نگراني ندارند و مي توانند آنها را در مقادير زيادي مصرف كنند.همچنين حاوي مقدار كمي سديم، چربي اشباع شده و كلسترول هستند.

4.لوبيا سبز غني از فيبر:
لوبيا سبز، منبع غني از فيبر رژيمي است. الياف رژيمي مزاياي سلامتي زيادي را به همراه دارند.فيبر براي افراد مبتلا به مسائل گوارشي تجويز مي شود. ميزان فيبر در لوبيا سبز، به پيشگيري و درمان يبوست، هموروئيد و ديورتيكولوز كمك مي كند.ميزان فيبر بالا در لوبيا سبز به حفظ سطح كلسترول و قند بدن كمك مي كند.

5.لوبيا سبز از منابع فولات:
لوبيا سبز همچنين منبع خوبي از فولات است، كه براي تقسيم سلولي و سنتز DNA مفيد هستند.غذاهاي غني از فولات براي زنان در دوران بارداري نيز مفيد هستند.تعدادي از ويتامين هايي، مانند؛ نياسين و تيامين كه در لوبيا سبز موجود است، منبع خوبي از مواد مغذي هستند كه به جلوگيري از عفونت هاي زيادي در بدن كمك مي كنند.

6. حفظ سلول و مايع بدن از خواص لوبيا سبز:
پتاسيم موجود در دانه هاي سبز به بدن كمك مي كند تا سلول هاي بهتري توليد كند و حركت مايع بدن را حفظ مي كند.

7. كنترل بيماريهاي قلبي عروقي و فشار خون با لوبيا سبز:
ميزان پتاسيم لوبيا سبز نيز در كنترل فشار خون و ساير بيماري هاي مرتبط با قلب موثر است.
8. تاثيرات ويتامين A از فوايد لوبيا سبز:
ويتامين A موجود در سبزيجات سبز در تهيه آنتي اكسيدان ها و همچنين در توليد تركيباتي كه مانع از پيري مي شوند، موثر هستند.

9. تاثير منگنز از خواص لوبيا سبز:
موجودي منگنز در لوبيا سبز به عنوان عاملي براي آنتي اكسيدان ها در عمل آزاد سازي راديكال كمك مي كنند. لوبيا سبز تمايل دارد كه شما را متناسب و سالم نگه دارد.

10.مصرف لوبيا سبز براي پيشگيري از سرطان:
لوبيا سبز، حاوي مقدار زيادي كلروفيل است ؛ ممكن است اثرات سرطان زايي آمين هاي هتروسيليكلي را كه هنگام كباب كردن گوشت در دماي بالا ايجاد مي شود، را بتواند متوقف كند.افرادي كه غذاهاي كبابي را ترجيح مي دهند، بايد آنها را با سبزيجات سبز تركيب كنند، تا اين خطر كاهش يابد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۵۵:۴۱ توسط:matalebetalaei موضوع: